APP STORE'DA YAPILAN SATIN ALIMLAR İÇİN ÜCRET İADESİ TALEBİ OLUŞTURMA

Herkese merhaba, umarım herkes iyidir ve her şey yolundadır.


Bu yazımda sizlere App Store üzerinden satın almış olduğunuz bir uygulama veya uygulama içi satın alımın ücret iadesi talebini nasıl oluşturabileceğinizi anlatıyor olacağım. Bu işlemleri iPhone veya iPad üzerinden anlatıyor olacağım. Herkese iyi okumalar dilerim.


App Store üzerinde bazı uygulamalar ücretsiz olarak indirilebilirken bazı uygulamalar doğrudan ücretini ödeyip satın alınarak indirilebiliyor. Bazıları ücretsiz indirilip uygulama içi satın alım yapılabilecek durumda kullanıma sunulurken bazıları da hem indirirken ücret ödeyip hem de uygulama içi satın alım da yapmaya yönelik kullanıma sunulmuş olabiliyor.

Bu yazıya konu olacak bölüm ücretli satın alımlar oluyor. Bir uygulamayı doğrudan veya uygulama içi satın alım bölümünde yanlışlıkla satın almış olabilirsiniz, bilginiz dışında satın alım yapılmış olabilir veya daha farklı sebepler olabilir. İşte bu tür durumlarda Apple'a ücret iadesi talebi oluşturabiliyorsunuz ve oluşturduğunuz bu talep doğrultusunda size bir mail ulaşıyor. Bu mailde de en geç 48 saat içinde talebinize yanıt verileceği belirtiliyor. En geç 48 saat içinde de (daha erken de olabiliyor.) talebinize yanıt almış oluyorsunuz. Şimdi bu ücret iadesi oluşturma adımlarına bakalım:

1. Ayarlara girip buradan en üstte yer alan Apple kimliğinizin yer aldığı bölüme girin.

2. Buradan "Ortamlar ve Satın Almalar" bölümüne basın ve ekrana çıkan seçeneklerden "Hesabı Görüntüle" seçeneğine basın. Buna bastığınızda Face ID, Parmak İzi veya parola isteyecektir, bunu girin.

3. Açılan ekranda "Satın Alma Geçmişi" seçeneğine girin.

4. Karşınıza gelen ekranda genellikle son doksan günde yapılan ücretli satın alımlar karşınıza çıkacaktır. Dilerseniz bu tarih aralığını ekranın en üstünde yer alan "Son Doksan Gün Ücretli" yazan bölüme basıp gelen seçeneklerden süreyi ayarlayabilirsiniz.

Bu süreyi ayarlama seçeneğinin hemen altında arama çubuğu yer almaktadır. Buradan iade oluşturmak istediğiniz uygulamanın adını, fiyatını veya sipariş numarasını yazarak aratabilirsiniz. (Burada benim size tavsiyem satın alım işlemini yaptıktan sonra çok fazla zaman geçirmeden iade talebi oluşturmanızdır. Çünkü belli bir süreden sonra bazen sorunlar yaşanabiliyor. Bu sürenin ne kadar olduğuyla ilgili araştırmalar yaptım ama net bir sonuca ulaşamadım.)

5. Uygulamanın üzerine geldikten sonra uygulamaya basın ve açılan ekranda en altta yer alan "Sorun Bildir" seçeneğine basın.

6. Bu seçeneğe bastıktan sonra ekrana bir giriş yapma onayı gelecektir. Bu ekrana ekranın en alt orta bölümünde yer alan "Sürdür" düğmesine basarak Face ID, Parmak İzi veya parolanızı tanımladıktan sonra devam edin.

7. Safari'de bir internet sitesi açılacaktır. Bu site Apple'ın resmî  sitesidir ve satın alımlarla ilgili yardım bölümüdür. Burada "Konusunda yardım istiyorum." şeklinde bir açılır düğme yer almaktadır. Buraya basarak açılan seçeneklerden "Ücret iadesi talep etme" seçeneğini seçin. Bu bölümün hemen altında da "Daha fazla bilgi verin" açılır düğmesi yer almaktadır. Buna da basarak buradaki iade etme sebeplerinden kendinize uygun olan birini seçin. Burada dikkat edilmesi gereken nokta doğrudan ücret ödeyerek satın alınan bir uygulama iadesi ise satın almayla ilgili seçeneklerden birisi seçilmelidir, abonelik ya da uygulama içi satın alımlarla ilgili bir iade işlemiyse ona göre olan seçeneklerden uygun olanı seçmek gerekmektedir. Tüm bu seçimleri yaptıktan sonra "İleri" düğmesine basın.

8. Açılan yeni ekranda alt tarafta satın alınan uygulamalar sıralanmaktadır. Bunlardan iade talebi oluşturmak istediğinizin başındaki seçim kutusunu işaretleyin ve ekranın üst bölümlerine doğru ilerleyerek burada yer alan "Gönder" seçeneğine basın. Bununla beraber iade talebi işleminizi tamamlamış olacaksınız.

İade talebi tamamlandıktan sonra size Apple tarafından bir mail gönderilecek ve mailde talebinize en geç 48 saat içinde yanıt verileceği belirtilecektir. Süreç tamamlandığında ise size ikinci bir mail gönderilerek sonuç bilgisini görüntüleyebileceğiniz bir bağlantı verilecektir ve bu bağlantıya girip yine Face ID, Parmak İzi veya parola okutarak ilgili sayfaya erişip iade talebinizin olumlu veya olumsuz sonuçlandığı bilgisini görüntüleyebilirsiniz.

İlk mailde belirtilen 48 saat sonuçlanma süresi 48 saatten daha kısa da olabilmektedir. Mesela benim geçtiğimiz günlerde yaptığım bir iade talebine talepten hemen sonraki gün dönüş yapıldı ve iade işleminin onaylandığı ve gerçekleştiğini görüntüleyebildim. Burada şunu da belirtmek istiyorum: İade talebinize olumlu yanıt verilip ücret iadesi gerçekleşmiştir, şeklinde bir sonuçla karşılaştıktan hemen sonra kredi kartınızı kontrol ettiğinizde ücretinizin ilgili kartınıza henüz yansımadığını görebilirsiniz. Bu durumda iade gerçekleştiği dendiği halde gerçekleşmemiş, gibi bir düşünceye kapılmayın. Çünkü Apple iadeyi kartınızın bağlı olduğu bankaya iletmektedir ve sonrasında bunun kartınıza yansıma süresi bankadan bankaya değişiklik gösterebilmektedir. Bu nedenle iade işlemi onaylandıktan sonraki en fazla beş iş gününü takip etmenizi tavsiye ederim. Bu süreyi en fazla yedi güne de çıkarabilirsiniz ama bu süreden sonra hâlâ iadeniz gerçekleşmediyse bankanızla iletişime geçebilirsiniz. Benim iadem, iade onayı gerçekleştikten en geç iki gün sonra kartıma geri ödendi.


Sizlere App Store üzerinden yapılan satın alımlarla ilgili ücret iadesi oluşturma konusunu bildiğim ve deneyimlediğim kadarıyla aktarmaya çalıştım. Umarım sizler için faydalı bir içerik olmuştur.


Farklı içeriklerde tekrar görüşünceye kadar hepiniz kendinize çok iyi bakın, hoşça kalın ve sağlıklı kalın.


Hakan TELTİK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apple Cihazlarda Tıbbi Kimlik Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

IPHONE VE IPAD CİHAZLARDA FLASH BELLEK KULLANIMI

iPhone ve iPad Cihazlarda Atıl Süre Özelliği Nedir ve Nasıl Kullanılır?